Inflyttning

Vi är glada att du har valt att bo hos oss. Vi hoppas att du ska trivas och känna att boendet motsvarar dina förväntningar. Ta gärna kontakt med oss och berätta vad du tycker om att bo i våra hus.

Du kan framföra synpunkter till oss dygnet runt via vår webbplats. När kontoret är öppet kan du ringa 0921–578 80. Du kan även skriva brev till oss, adressen hittar du längst ned på sidan.

Bodenbo lägger stor vikt vid att informera hyresgästerna regelbundet om vad som är på gång. Det sker på vår webbplats och genom kundtidningen som kommer ut varje kvartal.

Välkommen hem!

Checklista vid inflyttning

1. Beställ installation av telefon och bredband

2. Kontrollera att el-mätaren är avläst

3. Se över din hemförsäkring.

Fastighetens försäkring täcker inte skador på dina privata ägodelar om någonting händer. Gå gärna igenom din hemförsäkring med ditt försäkringsbolag i samband med flytt.

4. Gör en flyttanmälan

När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket (www.skatteverket.se/flytta )så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag.

Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (www.adressandring.se).

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta ditt lägenhetsnummer i ditt kontrakt eller på ditt postfack eller ytterdörr.

Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren och på postboxen i entrén om det finns en sådan.