Från och med första februari är det Frida Isaksson och Oskar Nilsson som svarar när du ringer till Bodenbos kundservice. Båda har tidigare jobbat kundnära och med service, Frida till och med inom samma bransch.
– Innan jag började på Bodenbo så jobbade jag drygt två år på Lulebo som bovärd, så det känns hemvant för mig, säger Frida. Sedan känns det kul att få jobba på service- och kundtjänstsidan som omväxling jobbet som bovärd. Och då jag bor i Boden så var det också ett plus och en orsak till att söka jobbet.
Även för Oskar var möjligheten att slippa pendla till Luleå en anledning till att söka sig till Bodenbo, men medan Frida bytte en allmännytta mot en annan så bytte Oskar bransch helt och hållet.
– Jag jobbade tidigare som handläggare på pensionsmyndigheten med utredningar, förmånsbedömningar och prognoser, så det är ju en rätt stor skillnad mot vad jag gör idag, säger Oskar och skrattar. Men samtidigt så var min tjänst en servicefunktion i sig och vi hade också en form vi kundservice som vi bemannade. Och jag gillar att jobba med människor, så när jag såg att Bodenbo sökte folk till kundtjänsten så kände jag att det var rätt för mig.
Både Frida och Oskar tycker det ska bli spännande och inspirerande att få vara med och utveckla Bodenbos nya kundtjänst och service mot hyresgästerna.
– Jag gillar förändring så det känns jättekul att få vara med på den här resan och skapa något nytt på kundservice och marknadssidan, säger Frida och får medhåll av Oskar:
– För mig är allt helt nytt och jag gillar att ha många bollar i luften, så det mesta som sker på jobbet varje dag är intressant och spännande och precis så som jag vill ha det.