KivraGrönt träd med texten - Dp good, don´t print. /Kivra din digitala brevlåda.

Vi vill minska klimatpåverkan och samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot din post från oss digitalt, därför har vi anslutit oss till Kivra. Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Med Kivra kan du få din hyresavi digitalt från Bodenbo samt post från andra anslutna företag och myndigheter. Över en miljon personer i Sverige använder Kivra. Det är gratis, säkert och bra för miljön!

Bra att veta är att ni som har autogiro och Kivra kommer att få avier till Kivra vid hyresändringar, så länge vi skickar ut avier i samband med hyresändringar.

Vad är Kivra!

Kivra är en digital brevlåda som ersätter pappersdokument. Det finns redan över 900 företag som är anslutna till Kivra, bland annat Vattenfall, E.ON, Collectum, Skatteverket, Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Tre, Alecta och många fler. I Sverige finns det över en miljon anslutna användare. Som användare i Kivra får du smidigt dina försändelser från företag och myndigheter som är anslutna till tjänsten in i ditt arkiv (Kivra är ett anagram för arkiv) och lagra dem för att i efterhand ta fram dem vid behov.

Förutom Kivra kan man betala sin hyra via autogiro eller e-faktura, läs mer här om e-faktura.

FAQ                                                                                               

Kostar Kivra något?

Nej, Kivra är en gratistjänst och innebär ingen extra kostnad.

Kommer alla försändelser från Bodenbo att gå till Kivra?

Dina hyresavier kommer att gå till Kivra men i dagsläget ingen annan information.

Kan en kund avsluta sin Kivra om denne i stället vill fortsätta få sina försändelser på papper?

Ja, en kund kan när som helst avanmäla eller anmäla sig till Kivra, försändelserna är dynamiska och kundregistret läses av på daglig basis.

Kan en kundservicemedarbetare hos Bodenbo hjälpa er att ansluta sig till Kivra?

Nej, ni måste själv anmäla sig via Kivras app eller hemsida (www.kivra.com)
Kivras support tel. 08-533 335 37 och support@kivra.com

Går det att missa att man fått en försändelse från Bodenbo till Kivra?

Ni som kund notifieras alltid via mail (och notifiering i app om ni har det) varje gång en ny försändelse kommit till Kivra. Vi påminner också om oläst post och fakturor i slutet av månaden.

Kan kunderna betala sina fakturor via Kivra?

Ja. Eftersom kunderna loggar in säkert med Mobilt BankID, kan de koppla ett kontonummer för sina betalningar och därmed använda Kivras betalningsfunktion.

Hur länge lagras kundernas försändelser i Kivra?

Så länge kunden själv önskar. Kivra gör inga rensningar bland kundernas dokument, så de ligger kvar där till dess att kunden själv tar bort det.

Fungerar Kivra för personer med skyddad identitet?

Kivra fungerar bra för personer med skyddad identitet. Dock behöver försändelsen skickas in med rätt “adress” d v s ett riktigt personnummer för att nå fram till personen i Kivra.

Hur gör jag om jag vill komma i kontakt med Kivras support?

Kivras support har öppet 9-17 och du når dem på tel. 08-533 335 37 och support@kivra.com om du har frågor om tjänsten.