Felanmälan

Vi hjälper dig om något som tillhör lägenheten går sönder. Men det finns också fel som du själv ansvarar för att åtgärda. Här klargör vi vad som gäller.

Din anmälan

Gör din felanmälan på Mina sidor>>

Hantering av ditt ärende

Hur lång tid det tar innan du får hjälp med felet, avgörs av hur allvarligt vi anser att felet är och hur många andra ärenden som vi har att hantera för tillfället. De allra flesta åtgärder gör vår personal, men om det krävs någon särskild kunskap som vi inte har, anlitar vi entreprenörer.

Godkännande att använda huvudnyckel snabbar på ärendet

För att kunna avhjälpa felet behöver vi din hjälp för att få tillträde till din lägenhet. Om du godkänner att vi går in med huvudnyckel, snabbar du på vår hantering. Om du inte gör det är det viktigt att du besvarar våra telefonsamtal för att vi ska kunna boka en tid med dig.

Fel du fixar själv

Vissa typer av fel ansvarar du för själv. När du felanmäler något är det viktigt att du är tydlig med vad det gäller, eftersom vi tar ut en avgift av dig om vi åker ut på ett arbete som det på plats visar sig var ditt eget ansvar.

Läs vilka fel du fixar själv.

Akuta fel

Vi har ingen egen jour med medarbetare som tar hand om akuta fel under kvällar och helger utan ditt samtal går till Väktarskolan. Dagtid går ditt samtal till Bodenbo. Viktigt är du inte ringer Jourtelefonen om det inte är nödvändigt.

Jourtelefon tel. 0921-144 72, dygnet runt, alla dagar.
Vid brand och olycksfall ringer du alltid 112

Läs vad som räknas som akuta fel.