Kund och kundservicemedarbetare på Bodenbo

Ändrade arbetsrutiner pga Covid-19 – kundtjänst stängd

Texten uppdaterad den 2 november 2020.

Vi värnar om våra hyresgäster och medarbetare och vidtar en rad försiktighetsåtgärder med anledning av coronaviruset. Folkhälsomyndigheten bedömer att risken för spridning av coronaviruset i Sverige är hög. Vi har alla nu ett ansvar att försöka se till att spridningen går så långsamt som möjligt. På Stiftelsen Bodenbo betyder det att vi göra förändringar i våra arbetsrutiner.

Kundtjänst är stängt

Vi vill att du för din egen och andras skull lägger ditt ärende via Mina sidor eller kontaktar oss per telefon eller e-post i första hand för att besöka vår kundtjänst. Har du ett ärende som absolut kräver att du besöker oss, exempelvis för att hämta en nyckel, så vill vi att du ringer och bokar en tid först.

Avvakta med din felanmälan om du är sjuk

Detta gäller fortfarande. Är du sjuk eller har symptom på luftvägsinfektion, även lindriga, eller nyligen rest i smittdrabbade områden eller träffat någon som varit där senaste tiden, ber vi dig att avvakta med din felanmälan tills du är frisk. Är ditt ärende akut, informera kundtjänst så att lämpliga åtgärder kan vidtas.

Har du ett planerat besök av någon av våra entreprenörer eller personal men är sjuk så ber vi dig avboka det genom att kontakta oss.

Bemanning

Den här situation innebär också att vi har mindre bemanning hos oss när våra medarbetare, och deras barn, stannar hemma även vid mildare sjukdom. Det kan göra att ditt ärende tar längre tid att lösa eller att du får vänta lite längre på ett svar.

Vi ber om ursäkt att vi inte hälsar genom att ta i hand och ber om förståelse för att vi inte har svar på alla frågor du som hyresgäst kan tänkas ha just nu. Situationen är ny för oss alla. Vi följer utvecklingen i samhället, råden från Folkhälsomyndigheten.